Person:
AY, AYSEL

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

AY

First Name

AYSEL

Name

Search Results

Now showing 1 - 8 of 8
  • PublicationOpen Access
    Gazetecilik 4.0: Yapay zekâ haberciliğinin güncel örneklerine yönelik bir inceleme
    (2023-05-01) AY, AYSEL; AY A.
    Teknoloji her meslek grubunda olduğu gibi gazetecilik alanına da yenilikler getirmiştir. Bu yenilikler yeni gazetecilik biçimlerine olanak sağlamaktadır. Görsel ve işitsel teknolojinin gelişimi, sosyal ağların varlığı, buralardaki veri akışının etik ve hukuksal sorunları, yurttaşların haber içeriklerinin oluşumuna katkısı ya da bilgi kirliliğinin git gide artışı ve habere güvenin yitimi gibi durumlardan ötürü gazetecilik mesleğinin icra ediliş şekli mercek altına alınmaktadır. Öte yandan bu gibi durumların tamamı insanın yer aldığı haber ya da veri aktarımı ile ilgilidir. Gelinen noktada bir sorun daha ortaya çıkmıştır; haberin ya da içeriğin kendisini üretebilen teknolojinin varlığı. Diğer bir deyişle yapay zekânın haber ya da içerik üretebilmesi. Bu bağlamda çalışmada, haber üretiminde bütünüyle yapay zekâ kullanıldığı iddia edilen ve halen çevrimiçi olan ilk yapay zekâ haberciliği örneklerinden olan ‘Knowherenews.com’ ve ‘TheBipartisanpress.com’adlı haber siteleri, haber üretim ve oluşturma süreçleri açısından incelenmiştir. Çalışmada kapsamında, önceden belirlenmiş kategorilere göre açıklamayı ve yorumlamayı içeren bir tür nitel veri çözümlemesi olan nitel araştırma türlerinden betimsel analiz kullanılmıştır. Çalışmanın daha açıklayıcı ve açıklayıcı olması için her iki haber sitesi de beş farklı kategoride ele alınmıştır.
  • Publication
  • Publication
    Sarmalayan gazetecilik
    (Nobel, 2023-01-01) AY, AYSEL; AY A.
  • Publication
  • Publication
    Futbol kültürünün sosyal medyadaki özerk Alanı: Vole
    (2018-04-26) AY, AYSEL; AY A.
  • Publication
    Postmodern dünyanın yeni tüketim evreni: Metaverse
    (2022-11-23) AY, AYSEL; AY A.
  • Publication
    Mutant Ninja Kaplumbağalar’ın Göstergebilimsel Analizi
    (2022-10-01) AY, AYSEL; AY A.
    Her şey bir göstergedir. Kullandığımız sözcükler, yazdığımız metinler, izlediğimiz film ya da diziler, fotoğraflar veya sosyal medyada kullanılan her bir içeriği ‘gösterge’ olarak değerlendirebiliriz. Bu göstergeler bir temsil olarak bize sürekli bir şeyler söylemektedirler. Bu açıdan düşünüldüğünde çocuklar için hazırlanan çizgi filmlerin de bir gösterge olması kaçınılmazdır. Bundan yola çıkarak, otuz yılı aşkın süredir tüm dünyada gerek televizyonda gerekse sinemalarda güncelliğini kaybetmeden yayınlanan ‘Mutant Ninja Kaplumbağalar’ (Teenage Mutant Ninja Turtles) adlı çizgi filmin de göstergeleri olabileceği düşünülmüştür. Bu nedenle çalışmanın amacı, ‘Mutant Ninja Kaplumbağalar’ adlı çizgi film ve animasyonların nasıl bir anlatısı olduğunu, bu anlatıdaki temsillerin, çizgi film ve animasyonlarda yer alan karakterler ve adları, karakterlerin kullandığı silahlar, yedikleri yiyecekler, giysileri, kullandıkları renkler ve mekanlar aracılığıyla çözümlemektir. Ayrıca, genel olarak Mutant Ninja Kaplumbağalar’da ele alınan konunun neyi temsil ettiği ilgili karakterler aracılığıyla analiz edilmiştir. Çalışmada, göstergebilimsel olarak incelenen her bir göstergenin de belirli kültürel anlamla üretildiği görülmüştür. Rönesans’tan günümüze kadar gelen kültürel miras belirli bir topluma ait kültürü yansıtmaktadır. Dolayısıyla kitle iletişim araçları ile yayılan kültür, kendisinden farklı kültürleri etkisine alabilmektedir.
  • PublicationOpen Access
    On the rationalization, surveillance and alienation potential of online distance education in the period of covid-19: a qualitative research with academics in turkey
    (2023-07-01) AY, AYSEL; Cizmeci Ümit E., Ay A.
    The COVID-19 pandemic is an epidemic that has led to many changes and transformations in individuals’ lives, which may even be called revolutionary. The most significant impact of the pandemic is causing high and permanent digitalization in every area of daily lives, from shopping to working from home, from participating in virtual events to education. In many countries of the world, within the scope of total closure measures, online education has been started at all education levels, and in this sense, experiences that are similar or different at some points have been gained. Online education experience in higher education has displayed rationalization in education and alienation from the profession due to the surveillance and supervision of academicians and the characteristics of the online environment. In this study, which was prepared with this framework at the center, in-depth interviews were conducted with 16 academicians working at universities in different regions of Turkey According to the findings obtained from the interviews, online education in higher education creates problems such as surveillance, rationalization, and alienation for Turkish academicians. The details of these experiences achieved results, and recommendations for future education models will be discussed throughout the article. Keywords: Rationalization, Alienation, Surveillance, Online Education, Academician.