Publication:
Marmara Üniversitesi’ndeki Suriyeli öğrencilerin pandemi döneminde uygulanan hibrit eğitimde yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri

dc.contributor.authorDARTAN, MUZAFFER
dc.contributor.authorERSOY, İMRE SABAHAT
dc.contributor.authorŞİRİN, NEDİME ASLI
dc.contributor.authorDENİZ, PINAR
dc.contributor.authorsDartan M., Ersoy İ. S., Şirin N. A., Deniz P.
dc.date.accessioned2023-12-06T07:27:23Z
dc.date.available2023-12-06T07:27:23Z
dc.date.issued2023-06-01
dc.description.abstractSuriyeli sığınmacılar1 konusu on yılı aşkın bir süredir Türkiye’nin en önemli gündem maddeleri arasında yer almaktadır. Türkiye’deki resmi sayıları 3,6 milyonu aşan Suriyeli zorunlu göçmenlerin büyük bir bölümünün çocuk ve gençlerden oluşması, özellikle eğitim alanında entegrasyonu önemli kılmaktadır. Bu çalışmanın amacı, Covid-19 salgını döneminde yaygınlaşan hibrit (harmanlanmış) eğitim uygulaması sürecinde Marmara Üniversitesi’nde öğrenim gören Suriyeli öğrencilerin yaşadıkları sorunları tespit etmek ve çözüm önerileri geliştirmektir. Bu doğrultuda, Marmara Üniversitesi’nin farklı bölümlerinde öğrenim gören Suriyeli öğrencilerle anket ve derinlemesine görüşmelerin yapıldığı nicel bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Bu çalışmada değerlendirilen anket verileri, 2022 yılı içinde İstanbul’da Marmara Üniversitesi’nin de dahil olduğu beş kamu üniversitesinde eş zamanlı olarak gerçekleştirilen anket uygulamasına dayanmaktadır. Bu eş zamanlı anketten alınan Marmara Üniversitesi’ne ait veriler, daha kapsamlı bir değerlendirme yapabilmek için, yine aynı üniversitenin çeşitli bölümlerinde öğrenim gören ve ankete katılmış olanlar arasından seçilen öğrencilerle yüz yüze yapılan derinlemesine görüşmelerle de desteklenmiştir. Araştırma sonucunda, pandemi döneminde Suriyeli üniversite öğrencilerinin eğitim alanında yaşadıkları entegrasyon sorunlarının uzaktan eğitimle birlikte derinleştiği ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractSyrian asylum-seekers have been an important issue on Turkey’s agenda for more than a decade. The fact that most of the Syrian forced migrants – whose number surpassed 3,6 million in Turkey – are composed of children and youngsters, renders educational integration more important. The present study is based on a research carried out by quantitative method. The aim is to specify the problems faced by the Syrian students at Marmara University in the process of hybrid education during the Covid-19 pandemic and to propose solutions. To this end, survey and in-depth interviews were carried out with the Syrian students in different departments at Marmara University. The survey data assessed in this study for Marmara University is based on a survey carried out in 2022 simultaneously in five public universities in İstanbul. The survey data for the Marmara University is supported by face-to-face in-depth interviews with the selected Syrian students for a more comprehensive assessment. Research results reveal that the online education during the pandemic has deepened the educational integration problems encountered by the Syrian university students
dc.identifier.citationDartan M., Ersoy İ. S., Şirin N. A., Deniz P., "MARMARA ÜNİVERSİTESİ’NDEKİ SURİYELİ ÖĞRENCİLERİN PANDEMİ DÖNEMİNDE UYGULANAN HİBRİT EĞİTİMDE YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ", Marmara Journal of European Studies, cilt.31, sa.1, ss.1-36, 2023
dc.identifier.doi10.29228/mjes.439
dc.identifier.endpage36
dc.identifier.issn1301-1359
dc.identifier.issue1
dc.identifier.startpage1
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/maruaad/issue/78357/1319823
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/295412
dc.identifier.volume31
dc.language.isotur
dc.relation.ispartofMarmara Journal of European Studies
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSosyal ve Beşeri Bilimler
dc.subjectSocial Sciences and Humanities
dc.subjectSosyal Bilimler (SOC)
dc.subjectSocial Sciences (SOC)
dc.subjectgöçmen entegrasyonu
dc.subjectpandemi
dc.subjecthibrit eğitim
dc.subjectMarmara Üniversitesi
dc.subjectSuriyeli öğrenciler
dc.subjectmigrant integration
dc.subjectpandemic
dc.subjecthybrid education
dc.subjectMarmara University
dc.subjectSyrian students
dc.titleMarmara Üniversitesi’ndeki Suriyeli öğrencilerin pandemi döneminde uygulanan hibrit eğitimde yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri
dc.title.alternativeProblems experienced by syrian students at Marmara University in hybrid education during pandemic period and proposals for solutions
dc.typearticle
dspace.entity.typePublication
local.avesis.idf2e7ea67-6469-4439-9770-f0d0656dc6e5
relation.isAuthorOfPublication9e8d5b43-b5f6-466e-b88a-bd14a29b310d
relation.isAuthorOfPublication969d8532-66a4-4d4a-8307-a0206e86d735
relation.isAuthorOfPublication59d61de6-e753-476a-9f3f-ec8c463a1697
relation.isAuthorOfPublication015aa084-575a-4fb7-b231-35fc8ce35507
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery9e8d5b43-b5f6-466e-b88a-bd14a29b310d

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
13.pdf
Size:
957.86 KB
Format:
Adobe Portable Document Format

Collections