Publication:
6098 SAYILI TÜRK BORÇLAR KANUNU UYARINCA PAZARLAMACILIK SÖZLEŞMESİ (TBK m. 448-460)

Loading...
Thumbnail Image

Date

2013

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Özet Pazarlamacılık sözleşmesi, eski Borçlar Kanununda yer almamaktadır. Fakat uygulamada hizmet sözleşmesinin bir türü olarak bilinmekteydi. Pa- zarlamacı işveren hesabına ve işletmesinin dışında, her türlü işlemin yapıl- masına sürekli olarak aracılık etmeyi borçlanmıştır. Eğer yazılı anlaşma varsa, bu anlaşmada belirtilen işlemleri işveren hesabına yapar. İşveren ise buna karşılık ücret ödemeyi üstlenir. Pazarlamacı, işletmede üretilen veya verilen hizmetin merkez dışındaki uzak yerlerdeki müşterilere tanıtımı ve satılmasına aracılık etmektir. Bu nedenle pazarlamacı, tacir adına işletme dışında faaliyet gösteren ve tacire hizmet ilişkisi ile bağlı bulunan tacir yar- dımcısı olarak da tanımlanmaktadır.
Abstract Marketing agreement was not covered in the preceding Code of Obliga- tions. However, in practice, it was known to be a type of service agreements. The marketer constantly assumes to intermediate on each transaction of the employer outside the company and on behalf of the employer. In case if there is any written agreement, the marketer shall carry out the transactions designated in this agreement on behalf of the employer, and the employer shall undertake to pay wages in return. Marketer shall advertise and interme- diate the services rendered at the company so as to be sold to customers who

Description

Keywords

Hukuk

Citation

Collections