Publication:
Uluslararası İletişim Düzeninde İnternet Tabanlı_x000D_ Küresel İletişim Şirketlerinin Rekabet Ortamları,_x000D_ Büyüme Stratejileri ve Toplumsal Dışsallıkları:_x000D_ Microsoft, Apple, Google ve Facebook

Loading...
Thumbnail Image

Date

2019-02-11

Authors

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Abstract

Uluslararası iletişim düzeni ve etki alanları çok uzun yıllardır önemli bir mücadele alanıdır. Geçmiştegeleneksel medyanın küresel şirketleri uluslararası iletişim düzeninin hakimiyken artık internettabanlı dev iletişim şirketleri hem ekonomik açıdan hem de etki alanlarının yaygınlığı açısındangüçlü konuma gelmişlerdir. İnternet kullanımının yaygınlaşması bireylerin değişik platformlardaürettikleri enformasyonun veri havuzlarında toplanmasının yolunu açmıştır ve geliştirilen algoritmikmodellemeler bu veri yığınından anlamlı bilgilerin sağılması imkanını yaratmıştır. Tüm bu gelişmelerdevasa veriye sahip olmanın ve geliştirilmiş doğru algoritmik modellemeye sahip olmanın yeni bir güçunsuru olarak şekillenmesi sonucunu doğurmuştur. Bu üretim kaynaklarına sahip olan şirketler hemekonomik açıdan hem etkisel açıdan dünyanın başat şirketleridir ve sahip oldukları bilgi ve yarattıklarıiş açısından doğal tekel benzerleridir. 2017 yılında dünyanın en değerli beş şirketi internet tabanlıiletişim şirketleri olmuştur. Sırasıyla Apple, Alphabet (Google), Microsoft, Amazon ve Facebook. Buşirketler kullandıkları teknoloji ve yarattıkları işlerle kendileri pazar haline gelerek birçok şirketinrekabet ortamının da sahibi olmuşlardır. İnternet ve teknoloji tabanlı küresel işletmelerin birçoğuyarattığı uygulamalarla ve eklentilerle kendisinden önceki büyük şirketlerin tekelci konumlarınıdevirerek büyümüşlerdir. Dolayısıyla uluslararası iletişim düzeninde büyüklüklerini ve hakimiyetlerinisürdürebilmek için akılcı stratejiler uygulamak zorundadırlar. Bunun için yeni inovatif uygulamalarıtakip etmek ve bu tarz uygulamaları satın alarak büyümek başlıca stratejileri olmuştur. Bunun yanısıra birbirleriyle rekabette veri tabanlarını ve içerik koleksiyonlarını genişletecek, yeni algoritmamodelleriyle etkili tanımlamalar yapabilecek ve diğer web sitelerinden veriler ayıklayabilecekalanlarda genişlemeye gitmişlerdir. Google, Microsoft, Apple veya Facebook gibi şirketlerin bukadar güçlü ve etkin olmalarının nedeni sadece iş yapma biçimleri değildir aynı zamanda ortayaçıkardıkları yeni donanım ve yazılım teknolojileri ile ürettikleri internet hizmetleridir. Bu makaledesöz konusu dört işletmenin büyüme stratejileri incelenmiş, Bu makalede söz konusu dört işletmeninbüyüme stratejileri incelenmiş, yaptıkları birleşmeler, ekonomik büyüklükleri ve genişleme alanlarıkarşılaştırmalı olarak ele alınmıştır. Ayrıca geleneksel medyadan farklılıkları ve benzerlikleri ortayakonmuş, uluslararası iletişim düzeninde egemen konuma gelmelerinin getireceği toplumsal sonuçlaröngörülmeye çalışılmıştır.
The international communication order refers to a scheme that encompasses all sectors_x000D_ where content such as news, information, entertainment is produced and shared, and_x000D_ which has influence in all social areas on a local, national, and international basis. In the_x000D_ past, the global media companies of the traditional media have dominated the international_x000D_ communication order, but now the giant Internet-based communication companies have_x000D_ come to a strong position both economically and in terms of their influence. The widespread_x000D_ use of the Internet has opened the way for that information which produced on different_x000D_ platforms to gather in data pools. On the other hand, developing technologies and_x000D_ developed algorithmic models have made it possible to extract meaningful information_x000D_ from this data stack. All of these developments have resulted in having a gigantic database_x000D_ and having the right algorithmic modeling as a new power element. In 2017, the five_x000D_ most valuable companies in the world were Internet-based communication companies;_x000D_ Apple, Alphabet (Google), Microsoft, Amazon and Facebook. Many of the Internet and_x000D_ technology-based global businesses have grown by overcoming the monopolistic positions_x000D_ of old large companies, with applications and extensions that they created. Therefore, they_x000D_ must implement rational strategies in order to maintain their size and dominance in the_x000D_ international communication system. For this, following new innovative applications and_x000D_ purchasing these kinds of applications have been the main strategies to grow. In this article,_x000D_ the growth strategies of the four companies (Apple, Alphabet (Google), Microsoft, and_x000D_ Facebook) were examined and their comparisons were discussed comparatively in terms of_x000D_ their economic size and expansion areas. In addition, differences and similarities from the_x000D_ traditional media have been put forward, and social consequences have been sought to be_x000D_ brought about by the dominant position in international communication.

Description

Keywords

Citation

Collections