Publication:
Covid-19 pandemisinin e-ticaret üzerindeki etkileri : Türkiye deneyimi

dc.contributor.advisorSoyak, Nuri Alkan
dc.contributor.authorÜnlü, Sedanur
dc.contributor.departmentMarmara Üniversitesi
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.contributor.departmentFinansal Piyasalar ve Yatırım Yönetimi Bilim Dalı
dc.date.accessioned2023-01-30T06:01:47Z
dc.date.available2023-01-30T06:01:47Z
dc.date.issued2022
dc.description.abstractÇin’in Wuhan kentinde başlayarak tüm dünyaya kısa sürede yayılan ve küresel salgın olarak kayıtlara geçen Covid-19 virüsü, sosyo-ekonomik düzeyde büyük değişimler yaratarak tüketicilerin satın alma davranışlarını da tamamıyla değiştirmiştir. Hasta ve ölüm sayısının günden güne artması ülkeleri hastalık karşısında tedbirler almaya yöneltmiştir. Bu süreçte tüm dünya ülkeleri, hem ulusal hem de uluslararası anlamda çeşitli tedbirler almış, Covid-19 pandemisinin etkilerini kontrol altına alarak yaşanan olumsuzlukları en aza indirmeye çalışmışlardır. Pandemi dönemi boyunca alınan sıkı tedbirlerle birlikte birçok sektör olumsuz yönde etkilenmiş, hatta birçoğu kapanma yoluna girmiştir. Bu karışıklık ortamında insanlar temel, sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını sosyal mesafe kuralları gerekçesiyle birlikte e-ticaret üzerinden gidermeye başlamışlardır. Dolayısıyla internet üzerinden satış yapan firmalar açısından bu olumsuz dönem tam tersi etki göstermiştir.Bu çalışmada e-ticaretin gelişimi incelenmiş ve bütün dünyayı etkileyen Covid-19 pandemisinin dünyada ve Türkiye’de e-ticarete olan olumlu ve olumsuz etkileri ortaya konulmuştur.
dc.description.abstractThe Covid-19 virus, which started in Wuhan, China, spread all over the world in a short time and was recorded as a global epidemic, created great changes at the socio-economic level and completely changed the purchasing behavior of consumers. Due to the increase in the number of patients and deaths day by day, countries have taken measures for the disease. In this process, countries have tried to minimize the negative effects by controlling the effects of the Covid-19 pandemic. With the strict measures taken during the pandemic period, many sectors were adversely affected, and many of them were even closed. In this environment of confusion and on the grounds of social distance rules, people have started to meet their basic, social and cultural needs through e-commerce. Therefore, this negative period had the opposite effect for companies selling over the internet.In this study, the development of e-commerce was examined and the positive and negative effects of the Covid-19 pandemic, which affected the whole world, on e-commerce in the World and in Turkey were revealed.
dc.format.extentIX, 71 s.
dc.identifier.urihttps://katalog.marmara.edu.tr/veriler/cokluortam/cokluortam/A/A/E/F/C/6390920d63a11.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11424/285929
dc.language.isotur
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectE-Ticaret
dc.subjectPandemi
dc.subjectCovid-19
dc.subjectTürkiye E-Commerce
dc.subjectPandemic
dc.subjectCovid-19
dc.subjectTürkiye
dc.titleCovid-19 pandemisinin e-ticaret üzerindeki etkileri : Türkiye deneyimi
dc.typemasterThesis
dspace.entity.typePublication
local.item.notesBibliyografya.
local.yordam.idD977209A-3C78-7A41-82CF-E4A77A367825

Files

Collections