Person:
BAYBURTLU, ÇİMEN

Loading...
Profile Picture

Email Address

Birth Date

Research Projects

Organizational Units

Job Title

Last Name

BAYBURTLU

First Name

ÇİMEN

Name

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Publication
    Spor markalarında tipografik inceleme: Logo tasarımı
    (2018-10-30) İŞGÖREN, AYŞE NURİYE; ÖZNAZ, DEMET; BAYBURTLU, ÇİMEN; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G., İŞGÖREN A. N., ÖZNAZ D., BAYBURTLU Ç.
    Sanayi devrimiyle birlikte Tasarım olgusu, gelişmiş firmaların görünen yüzü olan kurumsal kimlik oluşturulmasında daha da önem kazanmıştır. Kurumsal kimlik noktasında firma veya markaların tüketici zihnine yerleşip uzun yıllar var olabilmesindeki en önemli araç ise görsel bir dil olan Logolardır. Logolar bir kurumun, bir ürünün benzerinden ayırt edilebilmesini sağlayan ona saygınlık kazandıran; özgün, dikkat çekici, estetik, hizmete özel ve her türlü reklam araçlarında kullanılabilen ve uygulanabilen, Tipografik özellikler taşıyan, evrensel bir dildir. Spor, günümüzde hızla değişen ve kitle iletişim araçları ile küçülen dünyamızda, insan hayatını ve toplumu etkileyebilecek güce sahip küresel bir olgudur. Spor markalarında, bu bilinçle, insan yaşamının ayrılmaz bir parçası olan bu olgunun tanıtılması ve aktarılmasında önemli bir tanıtım basamağıdır Logolar. Bu çalışmada; Spor Sektöründe Tanınan Marka Logoları; tipografik açıdan incelenmiş olup, biçim, renk ve anlam bakımından, firma özelliklerini yansıtıp yansıtmadığı, biçimsel ve estetik özellik taşıyıp taşımadığı, grafik sanatı temel ilkelerinden yola çıkılarak incelenmiş ve başarılı olmuş bu logoların özellikleri tespit edilmiştir. Ayrıca etkili bir logo tasarımı için uygulanması gereken tipografik özellikler irdelenmiş olup öneriler sunulmuştur.
  • Publication
    Vitrin
    (Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi Yayını, 2023-01-01) BAYBURTLU, ÇİMEN; Bayburtlu Ç.
  • Publication
    Hikaye panosu
    (Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi Yayını, 2023-01-01) BAYBURTLU, ÇİMEN; Bayburtlu Ç.
  • PublicationOpen Access
    Paradigm for art education; creation story of jewels, theme, design, artwork, 3D
    (ELSEVIER SCIENCE BV, 2012) BAYBURTLU, ÇİMEN; Ulusman, Leyla; Bayburtlu, Cimen; Ilhan, AC
    Theme, design artwork and sizing are the main characters for the history of creation in jewelry art. In other words, you can discover a masterpiece in this history of creation. Marmara University, School of Jewellery Technology and Design have a compact educational program for design and production of jewellery. The School is open to an international attendance. That's why education programs are in English. Our school has tried to get in touch with the similar school in the world for changing students and educators. If the students want to enter secretive world of jewellery art, they should be educated for design, technical processes, gemstone design, cutting and setting with remarkable methods in our school. In this announcement, the history of create a jewel: Theme, design artwork and sizing will be announced and will impress why design is important. (C) 2012 Selection and/or peer review under responsibility of Prof. Dr. Ayse Cakir Ilhan.
  • Publication
    Moda sunum teknikleri hakkında genel bilgiler
    (Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi Yayını, 2023-01-01) BAYBURTLU, ÇİMEN; Bayburtlu Ç.
  • PublicationOpen Access
    Pera Palas’ta Gece Yarısı” adlı Türk dı̇zı̇sı̇nde kı̇ kadın karakterlerı̇n kostüm analı̇zlerı̇
    (2022-10-06) BAYBURTLU, ÇİMEN; ÖZNAZ, DEMET; İŞGÖREN, AYŞE NURİYE; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; Bayburtlu Ç., Öznaz D., İşgören A. N., Acar Büyükpehlivan G.
    Bu çalışmada tüm dünyada en çok izlenen dijital kanallardan birinde yayınlanan önemli Türk dizi flmlerinden biri olan “Pera Palas’ta Gece Yarısı” dizisindeki ana karakterin giydiği kostümler incelenmiştir. Türkiye’de radyo ve televizyon yayıncılığının devlet eliyle gerçekleşmesi 1964 yılında kurulan TRT ile başlamıştır. Özel kanalların yayın hayatına başlamasının ardından uydu ve kablo yayıncılığı da gündeme gelmiştir. Günümüze gelindiğinde tüm dünyada dijital yayın platformlarının televizyonların yerine tercih edilir hale geldiği görülmektedir. Türkiye, dijital yayın platformları açısından zengin bir ülkedir. Türkiye’de şu anda aktif olarak kullanılabilen ücretli platformlar arasında yer alan Netfix’in yapılan araştırmalarda televizyonlardan sonra en çok tercih edilen dijital platformlardan biri olduğu ortaya çıkmıştır. Akademik çalışmalar içinde dizi ve sinema flmleri birçok açıdan incelenmiştir. Filmlerin ekonomik göstergelerinin incelendiği akademik çalışmaların yanında tüketiciyi etkileme ve pazarlama teknikleri açısından flmlerin yarattığı etkiler de incelenmiştir. Anne ve baba, kadın ve erkek ikilemlerinde karakter analizlerinin de yapıldığı makalelere demografk ve sosyolojik açıdan karakterlerin irdelendiği akademik çalışmalar da eşlik etmektedir. Bu çalışma ile Türk kadın karakterinin moda ile olan ilişkisi Pera Palas’ta Gece Yarısı dizisi ile ortaya konmaktadır. Tüm dünyada yayınlanabilen dijital platformlardan birinde yayınlanan dizilerden biri olan Pera Palas’ta Gece Yarısı dizisinin tüm bölümleri izlenmiş ve dizide yer alan ana karakterin tüm kostümleri analiz edilmiştir. Elde edilen veriler ışığında dizideki ana kadın karakterin kostüm çözümlemesi ortaya konmuştur. Anahtar Kelimeler: Türk Dizileri, Pera Palasta Gece Yarısı, Kadın, Moda, Kostüm.
  • Publication
    18.Yy ve 19. Yy. Dönem tablolarından örneklerle osmanlı dönemi̇ kadın kıyafetleri̇ni̇n gi̇yi̇m sanatları açısından değerlendi̇ri̇lmesi̇
    (2021-12-27) ÖZNAZ, DEMET; İŞGÖREN, AYŞE NURİYE; ACAR BÜYÜKPEHLİVAN, GÜLHAN; BAYBURTLU, ÇİMEN; Öznaz D., İşgören A. N., Bayburtlu Ç., Acar Büyükpehlivan G.
    Örtünme ve doğal koşullardan korunma dürtüsüyle temel bir gereklilik olarak ortaya çıkan giyim ihtiyacı, zamanla toplumların kendine özgü kültürel özelliklerini yansıtan giyim tarzlarına dönüşmüştür. İlk zamanlarda temel gerekçelerle örtünen insanoğlu, zamanla kıyafet veya giysi adı verilen bu bilinçli örtünmeyi, bazı kültürlerde ulusal kimliklerini vurgulayacak biçimde farklılıklar yaratarak geliştirmişlerdir. Öyle ki bazı topluluklar giysileri ile rahatlıkla ayırt edilebilir olmuştur. Bu bağlamda Türk kadın kıyafetlerinin, Orta Asya'dan başlayarak Anadolu'ya kadar süren ve bu topraklarda devam eden tarihsel sürecinde çok zengin bir giyim kuşam kültürüne sahip olduğu görülmektedir. Orta Asya Türk kadın giyimine ilişkin çok az sayıda bilgi, yapılan kazılar ve araştırmalar sonucu ortaya çıkarılabilmiş, günümüze kalabilen örneklerin azlığı ve zamana bağlı olarak yıpranmış olması Orta Asya Türk kadın giyimi konusunda kesin sonuçlar alınmasını engellemiştir. Selçuklu dönemine ait giysiler hakkında döneme ilişkin az sayıda kalabilen giysi örnekleri, minyatürler ve seyahatnameler, dönemin giysi özelliklerinin belirlenmesinde önemli katkılar sağlamıştır. Türk kadın giyiminde en zengin, görkemli örnekler ise Osmanlı döneminde görülmekte olup, döneme ilişkin günümüze kalabilen örnekler çeşitli müzelerde sergilenmekte, dönem tablolarında incelikle betimlenmekte, seyahatnamelerde ayrıntılı olarak tarif edilmektedir. Osmanlı İmparatorluğu ve Doğu, 15.YY.’dan itibaren Batı’nın ilgisini çekmiş, Avrupa’nın çeşitli sınıflardan insanları, aydınları, sanatçıları, çok erken dönemlerden başlayarak gizemli, kendilerine görece kapalı dünyanın büyüsüne kapılmışlardır. Değişik dönemlerde birçok yazar, sanatçı, seyyah bu gizemin izini sürmüş, yapıtlarında bazen gerçeklikleri, bazen de kendi hayallerini anlatmış, öyküleştirmiş, betimlemişlerdir. Özellikle 18.YY’da diplomatik ve ticari ilişkilerin artması, birçok diplomat, tüccar, gezgin ve ressamı Osmanlı topraklarına gelmesine neden olmuştur. Türk tarzı yaşam modasına kapılan birçok Avrupalı sanatçı Osmanlı dünyasını, kültürünü, yaşamını, giyim kuşamını zengin bir çeşitlilikle betimleyerek tarihin görsel belleğine işlemişlerdir. Bu çalışmada, Tük kadın giyiminin en zengin örneklerinin olduğu Osmanlı Dönemi 18.YY ve 19.YY. kadın kıyafetleri, dönemin ressamlarının tablolarında yer alan betimlemeler doğrultusunda giyim sanatları açısından değerlendirilerek, model-kesim özellikleri, malzeme ve süsleme özellikleri ile kıyafeti tamamlayan ögeler tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu çalışma, tarama modeline dayalı mevcut durumu ortaya koymaya yönelik nitel bir saha çalışmasıdır. Çalışmaya temel teşkil edecek dönem tablolarının belirlemesi amacıyla konu ile ilgili kaynaklar taranarak, kıyafet özelliklerinin ayrıntılı olarak betimlendiği eserler seçilerek inceleme kapsamına alınmıştır.
  • Publication
    “pera palas’ta gece yarısı” adlı türk dizisindeki kadın karakterlerin kostüm analizleri
    (2023-03-14) BAYBURTLU, ÇİMEN; ÖZNAZ, DEMET; İŞGÖREN, AYŞE NURİYE; BAYBURTLU Ç., ÖZNAZ D., İŞGÖREN A. N., ACAR BÜYÜKPEHLİVAN G.
  • PublicationOpen Access
    The influence of art education on jewelry design
    (E D P SCIENCES, 2016) BAYBURTLU, ÇİMEN; Bayburtlu, Cimen; Ulusman, Leyla; Caliskan, H; Onder, I; Masal, E; Besoluk, S
    Principally, theory and practice should be in harmony. In Jewelry Design Programmes, the knowledge of light, colour and design should be thought on basis of theories and causations besides visuality and practice. The education of design provides the students an independent aspect and encourages researching and questioning when supported by theoretical knowledge as art history, aesthetics, sociology of art, arts policy and analyzation of works of arts. The fundamental thing in art education is an accurate definition of art and a correct specification of coordinates of art education in accordance with this definition. If universal art coordinates are not included in Jewelry Design Education's scope, it is possible to train craftsmen but not artists. It is a recognized truth that if a work of art has gained a universal value and protected it in time, then it is likely to talk about an artist and artistic values. Unique art works have their own creation laws and prove themselves in time.