Akademik Arşiv / Academic Archive
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Akademik Arşiv / Academic Archive by Language "other"
Now showing 1 - 20 of 137
Results Per Page
Sort Options
Publication Metadata only 6102 SAYILI TÜRK TİCARET KANUNU (TTK) M. 342'YE GÖRE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARININ ANONİM ŞİRKETE AYNİ SERMAYE OLARAK KONULMASI(2012) Seniha DALSanayi toplumundan bilgi toplumuna geçişin yaşandığı içinde bulunduğumuz yüzyılda ekonomik değer, maddi sermayeden daha çok fikri sermaye ile ifade edilmektedir. Ticari sınırların gün geçtikçe ortadan kalktığı ve teknolojinin inanılmaz hızla geliştiği küresel dünya sisteminde fikri sermaye sahipliği, uluslar arası alanda rekabet gücünün belirlenmesinde önemli bir araç haline gelmiştir. Bu çerçevede, fikri sermaye sahipliği, şirketlerin doğrudan değerini artıran önemli bir sermaye unsurudur. Bu çalışmanın konusu 6102 sayılı yeni TTKya göre anonim şirketlere ayni sermaye olarak taahhüt edilecek fikri mülkiyet haklarıdır. Çalışmada yeni TTKya göre anonim şirketlere getirilecek ayni sermayenin konusu ve özelliklerine yer verilerek ayni sermaye olarak taahhüt edilecek fikri mülkiyet hakları m. 342 ışığında ele alınacaktır.Publication Open Access Akademik alanda arzuların ertelenmesi ölçeğinin türkçe formunun geçerlik ve güvenirlik çalışması(Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2008) Avcı, Süleyman; Erden, Münire; TR172947Akademik Alanda Arzuların Ertelenmesi Ölçeğinin Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik ÇalışmasıPublication Open Access Akıllı kartlar ile yapılan mal ve hizmet satışlarının tms-18 hasılat standardı çerçevesinde muhasebeleştirilmesi-Recognition of sold goods and services by smart cards within tms-18 revenue standard(Öneri Dergisi, 2010) Özulucan, Abitter; Özdemir, Fevzi Serkan; TR1773; TR118740Özet Bu çalısmada;, önce akıllı kart / yemek çekleri sistemi tanıtılmakta, tarafların sağladıkları fayda ve maliyetler belirtilmekte ve gerçeklesen satıs isleminin taraflarca kayda geçirilmesi hususu TMS 18 Hasılat standardı kapsamında ele alınmaktadır. Elde edilen hasılatın ölçümünde, sistemin isleyisinde temel unsur olan ve üye is yeri tarafından yemek kartı tedavül eden isletmeye hizmet faturası karsılığında ödenen komisyonların, hasılatla doğrudan iliskilendirilebilen bir gider niteliği tasıyıp tasımaması; bu türden giderlerin Tekdüzen Muhasebe Sistemi’nden farklı olarak, TMS 18 kapsamındaki ölçümünün ve muhasebelestirilmesinin farklı olup olmadığının belirlenmesi amacıyla kaleme alınan bu çalısma, giris ve sonuç bölümlerinin dısında dört bölümden olusmaktadır. Abstract The main part of the smart card system is sellers and while they are measuring of their revenue, they should associate the commissions with revenues to record at inception. So in this paper, after the smart card system is introduced, the advantages and disadvantages of this system are exposed and then how to recognise of the selling is considered within TMS 18, Revenues Standard. In other words, the reason that we conduct this paper can be expressed that the expense of the selling commissions which arise from the selling products with smart card whether should or should not deduct to revenue while the revenue is been measured.Publication Open Access Amerika'da bitkisel ilaç(Marmara Pharmaceutical Journal, 1986) Doğanca, SolmazBitkiler ve bitkisel ürünler Amerika'da oldukça büyük bir pazardır ancak bunların eczanelerde satışı yaygın değildir.Publication Open Access Avrupa birliği sürecinde eğitim ve avrupa vatandaşlığı(Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2007) Hesapçıoğlu, Muhsin; TR172019Avrupa Birliği Sürecinde Eğitim ve Avrupa VatandaşlığıPublication Open Access Banka karlılığının belirleyici etkenleri: türk bankacılık sektörü üzerine bir inceleme-Determinants of bank profitability:an investigation on turkish banking sector(Öneri Dergisi, 2012) Akbaş, Halil Emre; TR174849Özet Bu çalışma; bankaya özgü, sektöre özgü ve makroekonomik faktörlerin Türkiye’deki 26 bankanın 2005- 2010 dönemi boyunca karlılıklarını nasıl etkilediğini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışmada Aktif Karlılığı ve Özsermaye Karlılığı, banka karlılığının ölçüleri olarak kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları; kredi kayıpları karşılıklarının brüt kredilere oranının, toplam giderlerin toplam gelirlere oranının, mevduat türünden Herfindahl– Hirschman Endeksinin ve enflasyonun Aktif Karlılığı ile istatiksel olarak anlamlı ve ters yönlü ilişkileri bulunduğunu göstermektedir. Karlılık ölçüsü olarak Özsermaye Karlılığı alındığında ise özkaynakların aktife oranının, kredi kayıpları karşılıklarının brüt kredilere oranının, toplam giderlerin toplam gelirlere oranının, toplam varlıkların logaritmasının ve aktif türünden Herfindahl–Hirschman Endeksinin, karlılıkla istatistiksel olarak anlamlı ve ters yönlü ilişkili oldukları görülmektedir. Abstract This paper aims to examine how bank-specific, industry-specific and macroeconomic factors affect the profitability of 26 commercial banks in Turkey over the period from 2005 to 2010. Return on Assets (ROA) and Return on Equity (ROE) are used as the profitability measures of banks in the study. The results of the study indicate that the ratio of loan loss provisions to gross loans, the ratio of total costs to total income, Herfindahl–Hirschman Index (HHI) for deposits and inflation have a statistically significant and negative relationship with ROA. When the ROE is taken as the measure of profitability; it was found that the ratio of equity to total assets, the ratio of loan loss provisions to gross loans, the ratio of total costs to total income, logarithm of total assets, and finally, HHI for assets are negatively and significantly related to profitability.Publication Open Access Banka satış temsilcileri ve banka müşterileri için başarılı satış ekip üyesi tanımlaması farklılıkları: Türkiye'de bankacılık sektöründe bir çalışma(2012) Sağlık Özçam, Dilek; Yalman, Neva; TR58430; TR110136Özet Satış temsilcilerinin sorumluluklarını etkin ve verimli olarak yerine getirebilmelerinin yolu, kendi belirledikleri başarı kriterleri ile müşterilerin belirledikleri başarı kriterlerinin uyumluluğunu sağlamaktır. Bu çalışma, bankacılık sektöründe yer alan satış temsilcilerine dağıtılan anketlerle, satış temsilcilerinin satış sürecinde kendilerini nasıl algıladıkları saptamanın yanında, başarılı satış temsilcisi kriterlerini nasıl tanımladıklarını belirlemeye yöneliktir. Bu araştırma farklılıklar ve benzerliklere dikkat çekmeye yöneliktir ki, banka satış temsilcilerinin verimlilik ve etkinliğine katkı sağlamayı hedeflemektedir. 262 kişinin katıldığı bu çalışmada bankacılık sektöründe başarılı satış temsilcisi profili ; iletişim becerileri, güven sağlama, müşteri odaklılık, satış kapatma, satış sürecinin paylaşılması ve etik yaklaşım boyutlarında değerlendirilmiştir. Araştırma sonucuna göre müşteriler satış temsilcilerinin iletişim becerisine ve etik yaklaşıma satış temsilcilerine göre daha fazla önem verirken, satış sürecinin paylaşılması satış temsilcileri için daha önemlidir. Güven sağlama, müşteri odaklılık ve satış kapatma her iki grup içinde aynı derecede önemlidir. Ayrıca kadınlar satış temsilcilerinin güven sağlaması ve satış sürecini paylaşması boyutlarına erkeklere göre daha fazla önem verirken, erkekler için iletişim becerisi ve etik yaklaşımın kadınlara kıyasla daha önemli olduğu bulunmuştur. Abstract: To be effective in sales process, successful salesperson’ definition of salespeople should be in harmony with successful salesperson definition of the customers. This survey in banking sector searches to determine how salespeople perceive themselves during the sales process and criteria for the definition of a successful salesperson. Differences and similarities of two groups (customer and sales person) about the successful salesperson criteria is targeted. To accomplish these aims, a questionnaire about the banking sector in Turkey was conducted on 262 participants to collect information on the following issues: communication skills of a successful sales representative, being trustworthy, customer orientedness, sales closing, sharing of sales process and ethical behavior. It was found that while the customers cared about the sales representatives’ communication skills and their ethical behavior, the sales representatives believed that sharing of the sales process was most important. Being trustworthy and customer orientedness were important equally for both the customers and the sales representatives. While being trustworthy and sharing sales processares are more important for females than males, communication skills and ethical behavior seems to be more important for males than females.Publication Open Access Bankalarda iç denetimin yeniden yapılandırılması(Öneri Dergisi, 2013) Bayram, NilüferÖzet Küresel finans krizi ile birlikte finansal sistemde uzun süredir saklı kalmış aksaklıklar gün ışığına çıkmış ve şirketlerin denetim yapılarının objektif olarak çalıştıklarına dair inanç yıkılmıştır. Serbest piyasa işleyişine en yakın yapının sağlanması, piyasalardaki finansal skandalların önüne geçilmesi ve tasarrufların reel sektöre destek vermesi için yatırımcıların piyasalara olan güveninin sağlanması esastır. Bu nedenle, piyasaları düzenleyen ve denetleyen kurumlardaki yapı, işleyiş ve düzenlemelerden başlayarak finans sektöründeki şirketler, bağımsız denetim şirketleri ve kredi derecelendirme kuruluşlarına kadar tüm finans kurumlarının iç denetim sisteminin şeffaf, düzenli ve sağlıklı işlemesi gerekmektedir. Makalede, Türkiye’de ilk defa bu konu üzerinde yapılan kalitatif bir araştırma sonucunda iç denetim üzerine yeni bir model önerilmektedir. Abstract The recent global financial crisis has uncovered the long-lasting hidden problems of the financial system and made these problems visible. As a result investors’ confidence in the objectivity of the internal auditing systems of the companies has decreased significantly. Investors’ confidence in the markets is essential for the markets to function efficiently, to eliminate the financial scandals, and to transfer savings to the real sector. Therefore, it is required that all financial institutions such as the banks, independent audit firms and credit rating agencies have transparent, well functioning and healthy internal auditing systems. In this article, a new model of internal auditing is recommended based on a qualitative research conducted in Turkey for the first time.Publication Open Access Bankaların operasyonel risk yönetimi olgunluk seviyelerinin oryos endeksi ile ölçülmesi ve basel II kriterlerine göre sermaye yeterlilik oranının hesaplanmasında bir değişken olarak kullanılması-Measuring the bank’s operational risk management maturity le(Öneri Dergisi, 2012) Aykın, Hasan; Eken, Mehmet Hasan; TR24696Özet Bu çalışmada, finansal kurumlarca önemi son yıllarda daha iyi anlaşılan ve gittikçe daha da artan operasyonel riskin yönetimi ele alınmış olup, sayısallaştırılması diğer riskler gibi kolay olmayan bu riskler için olgunluk modeli kullanılarak bankalar için “Operasyonel Risk Yönetimi Olgunluk Seviyesi” (ORYOS) endeksi hesaplanmıştır. Çalışmanın amacı iki noktada toplanmaktadır; bunlardan ilki, hesaplanan bu endeksle bankaların hem kendi hem de sektördeki seviyelerini daha iyi görebilmeleri, eksik noktalarını tespit edip kendilerine hedefler belirleyebilmeleridir. İkinci amaç ise bu endekse bağlı olarak belirlenecek “ORYOS Sermaye Yükümlülük Çarpanı” ile bankaların sermaye yeterlilik standart oranının hesabında bir düzeltme katsayısı olarak bankanın operasyonel risk yönetimi olgunluk seviyesinin dikkate alınmasını sağlayarak temel gösterge, standart yaklaşım ve alternatif standart yaklaşım kullanılarak yapılan sermaye yeterlilik hesabında daha gerçekçi bir ölçüm ortaya koymaktır. Abstract The study covers both the management of operational risk which has been gradually given more importance by financial institutions and also the evaluation of an index for banks called “Operational Risk Management Maturity Level” (ORMML) Index for those risks whose quantification is more difficult compared to other types. This study has two main purposes to achieve: the first is that banks could benchmark their own operational risk management level against those of industry thereby combatting their weaknesses. The second is to propose a much more realistic recalculation of capital adequacy standard ratio based on basic indicator, standard indicator and alternative standard indicator approaches by incorporating a fine-tuning factor called “ORMML Capital Requirement Multiplier” derived from the ORMML Index into equation.Publication Open Access Bazı analjezik ilaç maddelerinin yüksek basınçlı sıvı kromatografisi ile miktar tayini(Marmara Pharmaceutical Journal, 1988) Yars, ÜnalBu çalışmada, mefenamik asit ve kapsüllerinde yüksek basınçlı sıvı kromatografi işlemi yardımıyla yeni bir yöntem geliştirilmiştir.Publication Open Access Bazı sedatif ilaç maddelerinin yüksek basınçlı sıvı kromatografisi ile miktar tayini(Marmara Pharmaceutical Journal, 1988) Yars, ÜnalBu çalışmada, diazepam ve kapsüllerinde yeni bir yüksek basınçlı sıvı kromatografi işlemi geliştirilmiştir.Publication Open Access Bilişsel-yaşantısal benlik teorisi ve yapılandırmacı düşünce(Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2008) İmamoğlu, SevalBilişsel-Yaşantısal Benlik Teorisi ve Yapılandırmacı DüşüncePublication Open Access Bir iletişim aracı olarak web siteleri: Türkiye’deki otel web sitelerinin etkinliği üzerine bir araştırma-Web sites as a communication tool:the case of Turkish hotels(Öneri Dergisi, 2010) Karabağ, Solmaz Filiz; Mimaroğlu Özgen, Hande; Özgen, Hüseyin; TR126313; TR22186Özet Son yıllarda internet kullanımı birçok sektörde olduğu gibi turizm sektöründe de online seyahat alımlarını ön plana çıkarmıs ve otellerin web siteleri önemli bir iletisim ve pazarlama medya aracı durumuna gelmistir. Bu bağlamda, gerekli donanıma ve zenginliğe sahip Türkiye’deki otellerin bu aracı gerçekte nasıl kullanmaları gerektiği ve su anda nasıl kullandıkları önemli bir konu olarak karsımıza çıkmaktadır. Yapılan yazın taraması sonucunda otellerin web sitelerinin tasıması gereken içerik ve tasarım özelliklerini ortaya koyan bir model gelistirilmistir. Bu modele dayanılarak, Türkiye turizminin pazarda kültür turizmine katkısı olacağı düsünülen “Dünya Miras Listesi”nde yer alan bölgelerdeki üç, dört ve bes yıldızlı toplam 335 otelin web sitesi analiz edilmistir. Elde edilen sonuçlardan hareketle, otel web sitelerinde adres, telefon numarası, e-posta adresi ve otel resimlerinin dısında potansiyel turistin dikkatini, otelin bulunduğu yöreye çekebileceği düsünülen çevre, turizm potansiyeli, yöreye iliskin bilgi vb. gibi birçok konuda hiçbir bilginin olmadığı gözlenmistir. Ayrıca çalısmada, konuyla ilgili olarak etkin bir web sitesi hazırlamaya yönelik olarak bazı öneriler unulmustur. Abstract: Increased use of Internet in the recent years caused a boom in online purchasing of travel services and made web sites of hotels important marketing and communication tools for the tourism industry. In this context, it can be said that to research how Turkish tourism industry uses web sites to promote itself on the Internet, is vital. This study develops a web site model including content and design components. The data is gathered from 335 three, four, and five star hotels operating in nine Turkish cities, which are members of world heritage list. The findings show that the hotels generally use contact information, and hotel pictures. But a little information is observed about the environment, tourism potential, and culture because of the ineffective and poor structure of web sites. In addition to these, some suggestions are made about building effective web sites.Publication Open Access Bireylerin futbol taraftarı olmasını etkileyen güdüler ile sadakat arasındaki ilişki: Fenerbahçe taraftarları üzerine bir uygulama-The relationship between motivation, which prompts individuals to be soccer fans, and loyalty: a study on Fenerbahce fans(Öneri Dergisi, 2010) Gültekin Salman, Gülberk; Giray, Caner; TR19371; TR160369Özet Bu çalısmanın amacı, bireyleri futbol izleyicisi ve taraftarı olmaya motive eden güdüler ile, Fenerbahçe taraftarlarının takımlarına yönelik sadakati arasındaki iliskinin incelenmesidir. Sadakat davranıssal ve tutumsal olarak iki boyut halinde incelenirken, motivasyon değiskeni 8 boyut (ekonomi, kaçıs, gruba bağlılık, aile, hos gerilim (eustress), özdeğerlilik (self-esteem), estetik ve eğlence) olarak incelenmistir. Arastırma için 796 Fenerbahçe taraftarına anket uygulanmıstır. Motivasyon boyutları faktör analiziyle test edilip yeni 4 faktör (heyecanı paylasım, haz alma, estetik ve eğlence) yaratılırken, sadakat ile motivasyon faktörleri arasında anlamlı bir iliski bulunmustur. Ayrıca sadakat ve motivasyon faktörleri demografik değiskenler ile test edilmis ve farklılıklar arastırma bulgularında belirtilmistir. Abstract The purpose of this study is to explore the relations between motives that impact individuals to be soccer spectators and fans and loyalty toward Fenerbahçe soccer team. Loyalty is measured in both behavioral and attitudinal dimensions; on the other hand motivation has eight dimensions including economic, escape, group affiliation, family, eustress, selfesteem, aesthetics, and entertainment. 796 Fenerbahçe fans were surveyed for this study. Motivation dimensions were included in factor analysis and four dimensions were finalized for Fenerbahçe fans including sharing excitement, having pleasure, aesthetic and entertainment. The motivation factors and loyalty have a significant relationship. Loyalty and motivation factors have also been tested with demographics and findings are included in the study.Publication Open Access Bireysel değerler envanterinin dilsel eşdeğerlik geçerlik ve güvenirlik çalışması(Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2008) Asan, Tezer; Ekşi, Füsun; Doğan, Aydın; Ekşi, Halil; TR55524; TR106712; TR8189Bu araştırmanın amacı Roy (2003) tarafından geliştirilen “Personal Values Inventory” (Kişisel Değerler Envanteri) ölçeğinin Türkçe formunun geçerlik ve güvenirliği çalışmasıdır. Araştırma toplam 200 üniversite öğrencisi (19-32 yaş aralığındaki 117 kadın ile 83 erkek öğrenci) üzerinde yürütülmüştür. Ayrıca dilsel eşdeğerlilik analizi için 50 üniversite öğrencisi üzerinde iki hafta arayla ölçeğin Türkçe ve İngilizce formu uygulanmış sonuçlar karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Faktör analizi sonucunda ölçeğin orijinal formda olduğu gibi beş faktörden oluştuğu ve faktör yüklerinin .40 ile .76 arasında değiştiği görülmüştür. Ölçeğin Cronbach Alpha iç tutarlılık kat sayısı .63 olarak bulunmuştur. Kriter geçerliliği analizi için “Kişisel Değerler Envanteri” ile bu ölçeğe eşdeğer ölçme araçlarından olan “Schwartz Değerler Ölçeği” tesadüfi olarak seçilen 50 öğrenciye uygulanmıştır. Sonuçlar Kişisel Değerler Envanteri Ölçeği’nde yer alan alt boyutlar ile Schwartz Değerler Ölçeği’nde yer alan alt boyutların paralellik gösterdiği görülmüştür. Tüm sonuçlar Kişisel Değerler Envanteri’nin dilsel eşdeğerlilik ile yüksek düzeyde geçerlik ve güvenirliğe sahip olduğunu göstermektedirPublication Open Access Biyoloji öğretmenlerinin yeni öğretim programlarının getirdiği değerlendirme yaklaşımları hakkındaki görüş ve uygulamaları(Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2009) İrez, Serhat; Yavuz, GüldenBu araştırmanın amacı ortaöğretim kurumlarında görev yapan biyoloji öğretmenlerinin yeni öğretim programı hakkındaki görüşlerini belirlemek ve öğretmenlerin yeni öğretim programının getirdiği ölçme–değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşlerini ve uygulamalarını tespit etmektir. Öğretmenlerin bu konulardaki görüş ve uygulamalarını belirmek üzere araştırmada nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını 2008 – 2009 öğretim yılında İstanbul’daki çeşitli Anadolu lisesi, düz lise ve fen lisesinde görev yapan sekiz biyoloji öğretmeni oluşturmuştur. Veriler katılımcılarla yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmış ve “Sürekli Karşılaştırma Yöntemi” ile analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları öğretmenlerin genel olarak yeni öğretim programını benimsemediğini ve yetersiz olarak gördüğünü göstermiştir. Öğretmenler yeni öğretim programını benimsememelerine neden olarak yeni programın kapsam ve içerik yönünden zayıf olması, mevcut haftalık ders saatinin yeni öğretim programının uygulanması için yetersiz olması, yeni programın gereklerini yerine getirmek için sınıf düzeninin uygun olmaması, sınıfların kalabalık olması gibi etkenleri göstermiştir. Bunun yanında sonuçlar öğretmenlerin öğrenciyi merkeze alan yapılandırmacı eğitimin temel felsefesi ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi eksikleri olduğunu da işaret etmektedir. Bu durum öğretmenlerin yeni programın getirdiği değerlendirme yaklaşımı hakkındaki anlayışlarını ve uygulamalarını olumsuz etkilemiştir. Bu sonuçlar, yaşanan eğitim reformu sürecinde yeni yaklaşımların teorik ve felsefi çerçevesinin öğretmenlere aktarımında başarıya ulaşılamadığını ve bu alanda yoğun ve uygulamaya dayalı hizmet içi çalışmaların gerekliliğine işaret etmektedir.Publication Open Access Brassica oleracea var.capitata (beyaz lahana) üzerinde farmakognozik araştırmalar(Marmara Pharmaceutical Journal, 1991) Gürkan, ElçinPublication Open Access Bütünleşik pazarlama iletişimi ile kadın girişimciliği ve Kagider’in incelenmesi(Öneri Dergisi, 2013) Tümbek Tekeoğlu, Aşkım Nurdan; TR121296Özet Bu çalışmanın amacı kadın girişimciliğin Türkiye’de artmasına ve yaygınlaşmasına yönelik olarak bütünleşik pazarlama iletişim çalışmalarının katkısını açıklamaya ve tartışmaya yöneliktir. Söz konusu çalışmanın literatür taraması içinde girişimcilik, kadınlara yönelik girişimcilik konuları incelenecektir. . Literatür çalışmasının ikinci ekseni bütünsel pazarlama iletişimi boyutunda olup, sivil toplum örgütlerinin bütünsel pazarlama iletişimi kullanarak projelerini duyurma, kaynak yaratma çabalarının önemi üzerinde olacaktır. Spesifik olarak kadın girişimcilik ile ilgili önemli mihenk taşlarından biri olan KAGİDER’in kadın girişimciliğin yaygınlaşması bağlamında yaptığı çalışmaları ve iletişim projeleri üzerinde örnek olay incelemesini yapılacaktır. Çalışmada ayrıca, KAGİDER iletişim sorumlusu ile yapılan derinlemesine görüşme bu projelerin planlaması, yaşama geçirilmesi ve karşılaşılan engel ve fırsatlarla ile ilgili de bir resim çizecektir. Benzer eksende diğer bir araştırmada TİSVA da yapılacaktır. Çalışma örnek olaylar ve derinlemesine görüşmeler girişimcilik ve kadınlara yönelik girişimcilik iletişim planlaması üzerine güncel bir bakış açısı kazandıracaktır. İletişimin kazanç odaklı anlayışa hizmet etmesi dışında sosyal projelerde iletişimin yarattığı/yaratacağı katma değer vurgulanacak ve ayrıca bundan sonra buna benzer iletişim çalışmaları için bir model oluşması yönünde görüşler bildirilecektir. Abstrac The purpose of this study is to increase and spread of women’s entrepreneurship in Turkey in order to explain and discuss the contribution of integrated marketing communication efforts. In literature review of this study in question entrepreneurship, women’s entrepreneurship will be examined as basic subjects. The integrated marketing communication is the secondly dimension of the literature review; the importance of efforts of the civil society organizations in using the integrated marketing communication for announcing their projects and fund rising. There will be case study example including what KAGİDER, as an important touchstone in women’s entrepreneurship in Turkey, does for becoming widespread of the women’s entrepreneurship. An interview with the integrated marketing communication responsible of KAGIDER which draws the outlines of these projects, possible obstacles and opportunities of realizing them will be included in this study. A similar research will also be done in TİSVA. Case studies and in-depth interviews with the study of entrepreneurship and entrepreneurship, communication planning for women will provide a perspective on the current. Gain understanding of the service-oriented communication, social projects, except that communication creates or will create added value will be highlighted and after that, similar to the formation of a model for the study of communication informed opinions.Publication Open Access Cabri geometri’yle tanıştırılan öğretmen adaylarının teknoloji ile matematik öğretimine yaklaşımlarının incelenmesi(Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 2010) İlyas, Yavuz; Can, RukiyeBu çalışmanın amacı dinamik geometri yazılımlarından Cabri Geometri ile yapılan bir öğretim tasarımının öğretmen adaylarının teknoloji ile matematik öğretimine yaklaşımlarındaki değişim ve gelişimi incelemektir. Araştırmanın amacı doğrultusunda araştırma durum çalışması olarak desenlenmiştir.Publication Open Access Çalışan hilelerinin önlenmesinde proaktif yaklaşımlar: kurumsal işletmelerde insan kaynakları yöneticileri üzerine nitel bir araştırma(Öneri Dergisi, 2013) Ulucan Özkul, Fatma; Özdemir, Zehra; TR30268Özet Hile, bir işletmenin sahip olduğu varlıkların veya hakların kasıtlı bir şekilde bir başkası tarafından kullanılması, çalınması veya zimmete geçirilmesi olarak tanımlanabilir. Kurumsal bir problem haline gelen çalışan hileleri, işletmelere büyük çaplı ekonomik zararlar vermesinin yanı sıra sonuçları itibariyle itibar kaybına da yol açmaktadır. İşletmeler, teknolojik gelişmelere paralel olarak çalışan hilelerini önlemede reaktif davranmanın yetersiz olduğunu fark etmiş ve proaktif uygulamalara yönelmişlerdir. Bu proaktif yaklaşımlar içerisinde, son yıllarda artan kurumsallaşma ile işletmelerin en önemli fonksiyonlarından biri haline gelen insan kaynakları uygulamaları yer almaktır. Bu çalışmada, çalışan hilelerini önlemede önemli bir role sahip olan insan kaynakları prosedürleri incelenmiş ve insan kaynakları yöneticileri üzerine nitel bir araştırma yapılmıştır. Abstract Fraud can be defined as: using, stealing or embezzling rights or assets belonging to an organization. Employee frauds, which became an organizational problem, cause loss of prestige as well as major economic losses. Organizations realized, thanks to technological developments, that to act reactively to prevent fraud does not suffice, consequently they adopted proactive approaches. Among these proactive approaches is human resources, which became one of the most important functions of organizations thanks to recently increasing institutionalization. This study focuses on human resources procedures playing an important role in preventing employee frauds, and a qualitative research on human resources managers.